Ne. Na tem mestu ne bom odkrivala tople  vode  na področju religije.  Pravzaprav nobena religija nima   povezave  s  tem zapisom.  Pa vendar imajo Bog, Facebook  in ostala socialna omrežja nekaj močno skupnega.  Nekaj, česar se vsi zavedamo, pa vendarle na to množično pozabljamo in s tem še najbolj škodimo prav sebi oziroma svojemu poslu.  

Gotovo ste že slišali, prebrali ali pa vam je kakšna babica kdaj povedala, da je Bog najprej sebi brado ustvaril? Najprej sebi! In šele nato je ustvaril Svet.  Ste  na letalu kdaj poslušali varnostna navodila stevardese, preden je  to zapustilo tla? Kaj je v primeru ,ko bi bilo potrebno uporabiti kisikovo masko stevardesa naročila staršem, ki potujejo z otroci? Naj kisikovo masko najprej namestijo sebi, šele nato bodo lahko  rešili tudi otroka.

Tako kot je Bog najprej sebi brado ustvaril, tako kot morajo starši na letalu najprej pomagati sebi, da bi nato uspešno pomagali tudi otroku, tako morajo tudi Facebook in ostala socialna omrežja najprej poskrbeti zase.  In seveda za svoj dobiček. Nenazadnje ima Facebook po vsem svetu  več kot 25.000 zaposlenih in vsi ti ljudje morajo vsak mesec dobiti svoje plače.

Pred nekaj meseci je Facebookova napoved o tem, da se bodo vračali k začetkom in svojim uporabnikom prikazovali več vsebin prijateljev in manj promocijskih, marsikomu prekrižala marketinško prodajne načrte za leto 2018..

Čeprav je Facebook za končne uporabnike  brezplačen in bo tak tudi ostal, pa se močno dvigajo cene njegovih storitev za tiste,  ki Facebook uporabljamo  kot marketinško in prodajno orodje.  Organskega (neplačanega)  dosega objav na Facebook straneh je veliko manj, za enak doseg kot morda v istem obdobju lani, pa je in še bo  potrebno odšteti veliko več denarja.

Zakaj je temu tako?  Razlogov je veliko, na tem mestu pa izpostavljam  samo dva.  Klasična podražitev in odpravljanje napak.

Prvič. Facebook se draži. 

Facebook  dviga svoje cene.  Ker jih lahko.  In ker jih mora.  Podjetje Facebook Inc  je nastalo leta 2004. Začeli so s skupaj sedmimi zaposlenimi.  V štirinajstih letih je podjetje doseglo to kar ni uspelo še nikomur prej. Z revolucijo socialnih omrežij je v eni platformi, imenovani Facebook, do današnjega dne uspelo združiti kar 2,2 milijardi Zemljank in Zemljanov,  ki Facebook uporabljajo vsaj na mesečni ravni, če ne pogosteje.  In tega podjetje ni doseglo z začetnimi sedmimi zaposlenimi. Število zaposlenih je v Facebooku skozi leta je  konstantno raslo in ob koncu  lanskega leta je Facebook zaposloval že 25.105 ljudi (vir Statista). To pomeni  samo 25.105 plač na mesec , pri tem pa niso upoštevani še vsi ostali stroški, ki jih mednarodno podjetje tako velikega obsega ima pri poslovanju . Torej. Tako kot se včasih podraži gorivo, tako kot se podražijo kruh in pekovski izdelki,  tako kot se podražita kabelska tv in internet … tako se občasno  podraži tudi Facebook.

Drugič. Facebook  odpravlja svoje napake .

Četrtega februarja, v zapisu ob 14. rojstnem dnevu Facebooka  je Mark Zuckerberg na svojem profilu objavil zapis,  v katerem odkrito priznava, da je tudi on samo človek in da je v svoji karieri naredil »skoraj vse možne napake, ki si jih lahko predstavljamo«.  V svojem, kot vedno zelo osebnem zapisu na Facebooku Mark Zuckerberg pove, da je v svoji karieri naredil ogromno tehničnih napak, da je sklenil slabe poslovne dogovore, da je zaupal napačnim ljudem  in da je talentirane ljudi posadil na neustrezna  delovna mesta.  Priznava celo, da je zamudil ali zaobšel pomembne trende in da se je počasi odzival. Prizna tudi, da Facebook ni bil njegov prvi produkt, njegov prvi namreč ni uspel …

Tako kot je delal napake njegov oče, je napake v svoji karieri naredil tudi njegov  prvi otrok –  Facebook.

Facebook je z leti uvidel, da je storil napako,  ker  je bil preveč radodaren.  Oglaševalcem  je namreč ponudil preveč za premalo denarja. Tako velika kot tudi mala podjetja so vseskozi  imela možnost, da se popolnoma brezplačno promovirajo na tej platformi, imela so možnost dosegati  množice ljudi, nam sporočati,  nas nagovarjati, nam  prodajati. Podjetja so s pomočjo Facebooka dosegala precejšnje množice ljudi,  brez da bi pri tem morala investirati tudi v oglaševanje.  Resda so sicer investirala v kader, ki je zadnje objavljal primocijske vsebine na Facebooku in drugih socialnih omrežjih in je bil to njihov strošek, ni pa jim bilo potrebno (veliko) plačevati  socialnemu omrežju.

Facebook  sedaj to napako odpravlja. In slej ko prej mu bodo sledila, oziroma mu že sledijo tudi ostala socialna omrežja.

Socialna omrežja živijo od oglaševalcev in to se ne bo spremenilo. Je pa treba malo počistiti.  Dejstvo je, do so socialna omrežja  interaktivni medij in hkrati oglaševalska platforma. In v oglaševanju neka pravila komunikacije pač veljajo. Lahko smo vizualno zelo privlačni in nudimo zelo kreativno vsebino, vendar pa je na socialnih omrežjih najbolj pomembno na kakšen način komuniciramo svoje vsebine, in katere prijeme uporabljamo pri (in)direktni prodaji. Nekatera podjetja, agencije in posamezniki to zelo dobro vedo in so se spremembam, ki prihajajo pripravljeni ažurno in učinkovito prilagoditi. Vsi ostali, ki že tedne, mesece ali celo leta improvizirajo, ki skušajo cilje na socialnih omrežjih dosegati po liniji najmanjšega odpora  in ki tudi sicer ne razumejo in niso vešči toka marketinško – piarovske komunikacije na socialnih omrežjih, na dolgi rok verjetno ne bodo preživeli.

V naslednjim zapisu se bomo poglobili v Facebookovo brado. Izluščili bomo tiste največje spremembe in izpostavili nekaj najbolj pomembnih taktik, ki bodo tudi mala in srednja podjetja tudi v letu 2018 ohranjaala na vidnem površju med sledilci na socialnih omrežjih.

Bi bili radi prvi, ki boste zapis prebrali? Pošljite besedico “prvi” na kateregakoli izmed naših email naslovov, ali spodaj v komentar in ko bo članek objavljen, boste o tem izvedeli prvi. 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *