Navade potrošnikov se bodo po epandemiji korona virusa močno spremenile. Bo vaš posel na to pripravljen?

Priznam, večkrat sem razmišljala o tem, da je življenje v današnjem času naporno. Hkrati pa sem vedno razmišljala tudi o tem, da imam srečo ker živim v izjemno mirnih in varnih časih. Večina današnjih  generacij namreč ni izkusila svetovnih vojn, množične lakote ali velike revščine. No, vsaj do zdaj ne. Korona kriza se bo verjetno končala v nekaj tednih, morda mesecih. Kakšno pa bo življenje po njej?

Trenutne napovedi kažejo, da bo nekajtedenski oziroma nekajmesečni korona krizi sledilo daljše obdobje recesije.

Uradu RS za makroekonomske analize in razvoj je v ponedeljek, 23.marca napovedal velik padec gospodarske rasti. Čeprav so še v začetku marca za letos napovedovali 1,5% gospodarsko rast, se je ta napoved v samo nekaj (korona) dnevih spremenila. Ob predpostavki, da bodo sedanje zaostrene razmere in močno oteženo poslovanje proizvodnega in storitvenega sektorja trajale dva meseca, UMAR napoveduje 6 do 8% odstotni padec bruto domačega proizvoda. Da po korona obdobju sledi obdobje recesije ni več vprašanje, ampak dejstvo.

Recesije poslovno ne bomo preživeli vsi. Tudi to je dejstvo.

Korona kriza je priložnost!

Naše preteklo delo se kaže v današnjih rezultatih, to, kar počnemo danes, pa bo vplivalo na našo prihodnost. Tudi tisto najbližjo.

Lep pokazatelj tega, da je korona virus v marsičem tudi priložnost za napredek, razvoj in korak v prihodnost, je slovenski šolski sistem. Kljub svoji togosti in izjemno počasnemu prilagajanju na spletno komuniciranje v preteklosti, so slovenske šolske institucije v času korona krize praktično čez noč vzpostavile ne le pouk na daljavo, ampak so na splet preselile praktično vse šolsko in študijsko delo.

Da, te iste šolske institucije, ki so še včeraj uporabljale samo guest.arnes elektronsko pošto, danes za pouk prek spleta uporabljajo video platforme kot so Zoom in Skype, gradiva za učence odlagajo v takoimenovane »spletne učilnice«, prav kmalu pa nas bo morda presenetila tudi vest o tem, da bodo znanje preverjali prek spleta. Poleg tega, da se trenutno dogaja največji globalni eksperiment dela od doma, se hkrati dogaja tudi največji skok človeštva iz cone udobja. Ste opazili, koliko malih podjetnikov in velikih podjetij se je v teh dneh prvič preizkusilo v nastopu pred kamero? Ste opazili koliko ljudi in podjetij je v teh nekaj dnevih, tednih korona krize že precej prilagodilo svoj način življenja in poslovanja? Ste opazili koliko stvari, za katere smo bili še včeraj prepričani, da moramo zaradi njih na pošto, banko ali na upravno enoto, kar naenkrat lahko opravimo prek spleta?

Iskanje video pogovornih platform je v google iskalniku v zadnjih tednih močno naraslo

Opazujte in se pripravljajte. Hitro!

Opazujte vedenjske vzorce ljudi. Osebno seveda bolj težko, saj živimo v samoizolaciji 😊. A hkrati se svetovnem spletu dogaja še en fenomen. Ljudje se tu trenutno javno razgaljamo bolj, kot smo se kadarkoli prej. Še celo tisti, ki prej na socialnih omrežjih sploh niso bili aktivni, zdaj s svetom delijo najbolj intimne trenutke svojega življenja. Zato izkoristite možnosti ki jih imate, čas ki ga imate, ker ste doma in opazujte vedenje družbe.

Identificirajte potrebe, ki bodo postale del nove normale ljudi in pri tem odkrivajte svoje nove poslovne priložnosti.
Sama sem že opazila nekaj zanimivih vedenjskih vzorcev, za katere verjamem, da bodo v človeku ostali tudi po korona krizi.
  • Povečana skrb za osebno higieno in posledično porast v nakupu dezinfekcijskih sredstev, čistil, kozmetike
  • Povečano zanimanje za pralne izdelke in vračanje v preteklost (pralne plenice, robčki, pralne maske itd)
  • Povečano zanimanje za vse vrste spletnih nakupov
  • Iskanje možnosti spletnega nakupa izdelkov in storitev, ki se jih je prej načeloma izvajalo samo osebno (on line joga, psihološko svetovanje in coaching …)
  • Izjemno povečano povpraševanje po dostavi hrane na dom ali nakupu pripravljene hrane »za domov« v restavracija in trgovinah
  • Zmanjšano obiskovanje bank in bankomatov, več brezgotovinskega plačevanja
  • Večje zanimanje za cepljenje, trenutno spletno iskanje na to temo je zelo povečano
  • Večje zanimanje za izposojo vozil, posledično bo manj nakupov avtomobilov
  • Več recikliranja in ustvarjanja doma, več popravljanja izdelkov, ki pa bodo ponudili spletne rezervacije terminov
Prikaz porasta iskanja v google iskalniku, v #koronačasih

Kaj narediti, da boste pripravljeni?

Ker smo trenutno doma, imate morda nekaj več prostega časa, ki ga lahko namenite samoizobraževanju in učenju o tem, kako lahko svoj posel preselite na splet. Pri tem bodite zelo pozorni na pasti spletnega komuniciranja, ki so bile prisotne že pred korona krizo in tudi po njej ne bodo izginile.

  • Socialna omrežja so odličen marketinški pripomoček za komuniciranje s (potencialnimi) strankami, a so hkrati tudi največji kradljivec časa in zelo velik stresor. Z njimi zato delajte pametno in preudarno. Čim več jih uporabljajte za posel in čim manj za kratkočasenje.
  • Na spletu je na voljo ogromno programov, aplikacij, orodij, socialnih omrežij in platform, ki vam bodo pomagale pri poslovanju na spletu. Zelo pomembno je, da uporabljate za svoj posel primerne kanale in da jih imate med sabo usklajene, povezane in optimizirane. V nasprotnem primeru se vam bo dogajalo, da boste na spletu kričali v prazno, porabili veliko časa in denarja, prodali pa nič.
  • Po korona krizi bo še bolj pomembno, da se držite marketinških prodajnih in spletnih pravil, sicer se vam bo hitro zgodilo, da boste ostali zadaj in vas bo konkurenca prehitela.
  • Če še niste je nujno, da osvojite naslednje pojme in kanale:
    • Facebook oglaševanje,
    • LinkedIn poslovno komuniciranje,
    • Instagram vizualni ugled,
    • Zoom in Skype video konference ter sestanki,
    • Canva, Magisto, Lumen5 in druge aplikacije za oblikovanje foto in video vsebin,
    • Spletne strani, Spletne trgovine, Avtomatizacija marketinga in prodaje,
    • Personalizirana komunikacija z javnostmi, vsemi uporabniki in sledilci
    • Odlična uporabniška izkušnja
    • Google analitika in Google oglasi
    • SEO optimizacija
    • »backlinki« ter puščanje sledi na spletu

Pa še do jutri bi lahko naštevala pojme, platforme in digitalne prakse, ki vam bodo po korona poslovanju predstavljali pomemben del vašega spletnega poslovanja.

Imejte v mislih, da bodo tudi v času korona krize in po njej, spletni algoritmi sledili vedenjskim vzorcem ljudi in na podlagi tega postavili drugačna pravila in nove, višje cene. Prav zato je še toliko bolj pomembno, da boste takrat pripravljeni, digitalno usklajeni in da boste finančno čim bolj efektivno upravljali vaš posel na spletu.

Če potrebujete pomoč pri spoznavanju in pri implementiranju tega digitalnega labirinta v vaše poslovanje, vam z veseljem pomagam. Ker so časi poslu neprijazni, vam nudim popuste, obročno odplačevanje ali trimesečni korona zamik plačila.*

Korona kriza se bo končala v nekaj tednih, mesecih. Recesija po njej bo trajala bistveno dlje, zato je ZDAJ najboljši čas, da se nanjo pripravite in svoje poslovanje popolnoma digitalizirate.

*Pišite na tamara@nanaja.si ali pokličite na 040 12 66 23, da vam pripravim ponudbo.