Foto: Pixabay

September je poseben mesec za marsikoga, obračajo se novi listi, začenjajo se nova življenjska, šolska in tudi poslovna poglavja. Imate v teh dneh ogromno dela, izzive pa vam predstavlja tudi postavljanje prioritet in iskanje ravnovesja med službenimi/poslovnimi in zasebnimi obveznostmi?

Z vami delim trinajst nasvetov in namigov, ki bodo olajšali marsikatero komunikacijsko stisko, vam dali ideje in optimizirali dragoceni čas , ki ga vsakodnevno namenjate digitalnemu komuniciranju.
Spodnji zapis je namenjen predvsem malim podjetnikom posameznikom. Prepričana sem, da boste ideje in navdihe za uspešno komuniciranje na spletu prepoznali tudi zaposleni in/ali vodstveni kadri v večjih podjetjih.
  1. NAREDITE KOMUNIKACIJSKI NAČRT IN SE GA (VSAJ OKVIRNO) DRŽITE.

Srednje velika in velika podjetja, pa tudi veliko malih, komunicira s pomočjo strategij. Le tako, namreč, v komuniciranje lahko vključijo vse deležnike in pokrijejo vse komunikacijske potrebe. Marsikje velja zmotno prepričanje, da mali podjetnik, »one man band«, strategije ne potrebuje. Napaka. Prav on je tisti, ki jo najbolj potrebuje.  Podjetnik posameznik ima namreč samo dve roki in njegov dan traja le 24 ur. Komunikacijski načrt bo malemu podjetniku pomagal pri doseganju poslovnih ciljev ter pri načrtovanju delovnega časa in obveznosti.

2. JASNO, RAZUMLJIVO IN ZANIMIVO KOMUNICIRAJTE Z JAVNOSTMI. NE BODITE PREVEČ STROKOVNI.

Pišete poslovni blog? Redno objavljate na družbenih omrežjih? Odlično. A ne pozabite, da s preveč informacijami in detajli v eni vsebini svoje bralce lahko prestrašite, oziroma jih odvrnete od nadaljnjega branja/poslušanja ali gledanja. Raje se osredotočite na to, da s sledilci delite jasne in privlačne vsebine. Nič hudega, če jim danes ne sporočite vsega. Jutri je nov dan.  

Foto: Pixabay

  1. PREŠTUDIRAJTE SVOJE CILJNE JAVNOSTI IN SE NA PODLAGI TEGA ODLOČITE, KATERE KANALE BOSTE UPORABLJALI ZA SVOJO PROMOCIJO.

Prodajate izdelke ali tržite storitve? Ciljate na končne kupce ali sodelujete s podjetji? Premislite, ali še bolje, raziščite, katera družbena omrežja, forume, spletne portale in brskalnike uporablja vaša  ciljna javnost in jih nagovorite tam. Če prodajate izdelke za mamice, na Twitterju s komunikacijo predvsem izgubljate čas. Razmisli raje o Instagramu, Pinterestu, blogu ali vlogu.

  1. NA VSEH KOMUNIKACIJSKIH KANALIH UPORABLJAJTE ENAKO SPOROČILO, A GA PRILAGODITE KANALU.

Se pripravljate na veliko jesensko razprodajo ali na lansiranje novega produkta? Ste končno prenovili svojo spletno stran in bi jo radi predstavili različnim javnostim? Na več spletnih platformah in družbenih omrežjih, kot boste komunicirali svoje sporočilo, več ljudi boste z njim dosegli. Pri tem bodite pozorni na slog. Glede na kanal, na katerem komunicirate, sporočilo prilagodite posameznemu kanalu oziroma ciljni javnosti. V blogu, na spletni strani, se razpišite na dolgo in široko. Na družbenih omrežjih predstavite ključne poudarke in sledilce povabite na spletno stran, kjer lahko izvedo več informacij. Če sami pripravljate oglase za družbena omrežja, naj bodo ti kratki, jedrnati, prepričljivi in vabljivi. 😊

  1. BODITE OSREDOTOČENI.

Komuniciranje je samo del vašega posla, zato “ne odplavajte”. Tudi vaš dan je dolg samo 24 ur. Znotraj le- tega je treba preživljati čas z družino, jesti, spati in opravljati dejavnost, ki ste jo izbrali za svoj poklic in ki plačuje vaše račune. Komuniciranje in/ali marketing sta samo del vaših poslovnih aktivnosti. Če boste ure in ure dnevno porabili za komuniciranje, vam bo ostalo premalo časa za opravljanje primarnega dela, družino in življenje. Skočite nazaj na 1. točko tega zapisa. Komunikacijski načrt oziroma strategija bo tu zelo prišla prav.

  1. DRUŽBENA OMREŽJA. TEMELJITO PREMISLITE, KATERA SO ZA VAŠ POSEL RES POMEMBNA TER KOLIKO ČASA IN DENARJA JE SMISELNO INVESTIRATI VANJE.

To, da družbena omrežja niso zastonj, smo že razčistili. Pravzaprav iz dneva v dan postajajo dražja.

Kdo so vaši kupci? Svoje izdelke oziroma storitve tržite drugim podjetjem ali posameznikom? Od tega je odvisen tudi izbor družbenih omrežij. Če prodajate lične izdelke za dom, morate biti prisotni na Instagramu. Priporočljiva sta tudi Facebook in Pinterest. Če poslujete predvsem s podjetji, je prisotnost na LinkedInu nujna. Če je vaš največji naročnik država, ne zanemarite Twitterja 😊.  

Pomembna je kvaliteta in ne kvantiteta. Prisotnost na več družbenih omrežjih bo vzela veliko časa (in denarja), zato premislite in raziščite trg (!), da boste vedeli, kje res morate biti in kje samo zapravljate čas.

  1. STE IZKORISTILI VSE PRILOŽNOSTI, KI VAM JIH PONUJA LINKEDIN?

LinkedIn velja za največje poslovno družbeno omrežje. Nastal je celo pred Facebookom. V Sloveniji je v letu 2019 profil na LinkedInu imelo že več kot 308.000 uporabnikov.  Danes je ta številka še višja.

Še ta trenutek odklikajte na svoj LinkedIn profil in preverite, ali imate res dobro izdelan in razdelan profil. Namig: LinkedIn profil je vaša poslovna in osebna vizitka. To naj pokaže že primerna izbira profilne fotografije in prikazne slike.

  1. PRI KOMUNICIRANJU BODITE ISKREN/A, IZOGIBAJTE SE ZAVAJANJU.

Ne podcenjujte svojih sledilcev in ciljnih javnosti. Preden objavite blog, objavo na družbenih omrežjih, novičnik oziroma mailing … razmislite o tem, kaj želite sporočiti in kaj želite s svojim sporočilom doseči. Bodite iskreni. Tudi če v svoji objavi (posredno) prodajate, ponudite relevantna, preverljiva dejstva in tisto, kar bo bralca/gledalca navdušilo in bo želel še več. Pri tem se izogibajte trikov, nepoštenih praks, zavajanj in laži. Ko vas bodo pri nepošteni poslovni komunikaciji razkrinkali, boste (težko) pridobljeno zaupanje hitro izgubili. In le stežka ga boste pridobili nazaj.

  1. ČE SAMI PIŠETE ČLANKE, PRODAJNA PISMA IN DRUGE VSEBINE, JIH PRED OBJAVO NUJNO DAJTE V PREGLED.

Se spomnite vseh tistih kompliciranih slovničnih pravil, ki smo se jih pri slovenščini učili v osnovni šoli? Kako pa vam je slovenščina šla v srednji šoli? 😊 Vsi profesionalni pisci, npr. pisatelji, novinarji in kritiki, svoje pisanje pred javno objavo dajo v lekturo. Ne bodite izjema. Toliko bolj se lekture poslužujte, če pisanje ni vaš poklic. Če nimate budžeta ali časa za profesionalno lekturo, dajte svoj zapis pred objavo v branje prijatelju, sodelavcu, sorodniku. Nekomu, ki ima občutek za slovnico. Njegov pogled na vaše pisanje bo bolj objektiven kot vaš lasten, skoraj zagotovo bo odkril tudi kakšno napako in vam s tem prihranil zadrego pred bralci. 

  1. NOBENA JUHA SE NE POJE TAKO VROČA, KOT SE SKUHA.

Čisto vsi se kdaj znajdemo v situaciji, ko naredimo napako ali se zaradi zunanjih okoliščin znajdemo v kočljivi situaciji pred svojim naročnikom, stranko. Če je situacija, v kateri ste se znašli, prizadela vašega naročnika, stranko, gotovo tudi vas ne pušča ravnodušnih. Ne odreagirajte v afektu.

Če le lahko, si vzemite dan časa (ali vsaj nekaj ur), globoko zadihajte, premislite, v idealnih okoliščinah prespite. Nato se naročniku oziroma stranki opravičite in ponudite rešitev za nastali problem oziroma situacijo.

  1. LJUDJE IMAMO RADI VIZUALIJE. IZRAŽAJTE SE IN PRODAJAJTE TUDI V SLIKI, NE LE V BESEDI.

Nekatera družbena omrežja, na primer Instagram, so zelo vizualna. Pripravite odlično fotografijo, ali še bolje, video zgodbo, ki bo pospremila vašo novico, ki jo želite deliti s svetom. Na LinkedInu lahko isto novico komunicirate z infografiko, pri tem pa bodite pozorni tudi na slog pisanja svojega sporočila. Na LinkedInu se namreč nahajajo predvsem poslovna javnost, ki je tam zaradi dela. Na Instagramu pa nagovarjate tako poslovne kot predvsem zasebne uporabnike. Veliko njih ljubi estetiko. Navdušite jih.

  1. ZAPISUJTE IDEJE, PREBLISKE, NAVDIHE.

Najboljše ideje za objave in navdihi za vsebine se po navadi ne prilagajajo vašim urnikom in načrtom. Ne porodijo se takrat, ko imate vi čas zanje. Ideje in navdihi sami izberejo svoj trenutek. Prav lahko se vam zgodi, da boste na bencinski črpalki, medtem ko točite gorivo, dobili idejo za svoj novi prodajni blog. Ali pa boste v garderobi trgovine z oblačili pomerjali obleko, ko boste dobili idejo o tem, na kak način bi svojim Instagram sledilcem predstavili novo linijo kozmetike v vaši spletni trgovini. Zapišite si idejo, da je ne pozabite. Morda je ravno ta ideja tista zmagovalna, s katero boste svoj posel izstrelili med poslovne zvezde.

Foto: Elisa Riva, Paxabay

  1. UPORABLJAJTE NAJBOLJ RAZVITO “TEHNOLOGIJO” – SVOJE MOŽGANE.

Ne pustite se zavesti vsem tistim idealnim in popolnim ljudem in situacijam, ki vam jih prikazujejo družbena omrežja in drugi spletni kanali. Ne verjemite vsemu kar vidite in preberete, kar takoj, na prvo žogo. Splet je preplavljen z lažnimi in prenapihnjenimi novicami. Mislite s svojo glavo, uporabljajte možgane. Razmišljajte, raziskujte, preverjajte, testirajte, se posvetujte. Predvsem pa zaupajte sebi in lastni presoji. Če vam notranji glas nekaj sporoča, mu prisluhnite.

Če bi radi še kakšen nasvet, morda odgovor na kakšno vprašanje, ali pa potrebujete pomoč pri komuniciranju (na spletu), sem vam z veseljem na voljo.