Največ ljudi elektronska sporočila odpira preko mobilnih naprav

Kako pomembna je kvaliteta vašega email marketinga? Koliko časa ste pripravljeni investirati, da odkrijete učinkovite in preverjene nasvete za bolj učinkovit email marketing?

Vaš čas je dragocen. Zato ta članek ponuja tako bližnjico, kot tudi poglobljen zapis.

Manj zahtevne bralce vabim, da pogledate prvi nasvet, v katerem sem zbrala ključne poudarke o tem, na kakšen način pisati vsebino za trženje preko elektronske pošte.

Bolj zahtevne bralce, ki ste hkrati pripravljeni investirati 7 minut časa, pa spodbujam k branju ostalih 8 + 1 nasvetov, v katerih boste odkrili zanimive podatke in pridobili učinkovite nasvete, ki vam bodo pomagali izboljšati vaš email marketing.

 

1. Seznam trikov za bolj kvalitetno in pregledno vsebino vaše e-pošte:

  • tekst oblikujte tako, da ga bo bralec lahko “na hitro skeniral z očmi”,
  • pišite kratke stavke,
  • izogibajte se žargonu; preveč strokovnih izrazom,
  • velikost pisave naj bo vsaj 14 pik,
  • uporabite veliko kontrasta,
  • bodite pozorni na velikost teksta, ter razmerje med tekstom in slikami,
  • uporabljajte dejanski tekst in se izogibajte “tekstom v celozaslonski sliki”,
  • uporabljajte orodja, za oblikovanje e-pošte, ki vam jih omogoča vaš ponudnik za email marketing,
  • ne pozabite uskladiti teksta e-pošte z alt opisi slik

Email marketing velja za enega izmed (stroškovno) najučinkovitejših načinov trženja. Gre za direktno trženje, kjer podjetje preko elektronske pošte neposredno komunicira s svojimi naročniki, sledilci in / ali kupci. Trženje preko elektronske pošte oziroma email marketing je  priljubljen zaradi:

  • cenovne dostopnosti,
  • stabilnosti in nadzora, ki ga ponuja podjetjem,
  • direktnega stika s kupcem.

 Ste vedeli, da elektronsko pošto danes uporablja več kot polovica svetovnega prebivalstva?  In število uporabnikov z vsakih letom še vedno narašča!

V nadaljevanju preberite 8 + 1 nasvetov, ki vam bodo prišli prav, če želite povečati učinkovitost vaših email kampanj.

Email marketing - eden izmed najbolj učinkovitih načinov trženja

1. 21 % e-poštnih sporočil, ki temeljijo na dovoljenjih, ŠE VEDNO ne pride v mapo »prejeto«

Tu sicer navajam že stare podatke, iz leta 2015, a neka raziskava pravi, da približno 79 % poslanih sporočil, ki jih pošljemo na email naslove, od katerih smo pridobili dovoljenje, doseže mapo »prejeto«. To danes, čeprav neradi, potrjujejo tudi ponudniki množične elektronske pošte. Veliko jih seveda trdi, da je pri njih odstotek pošte, ki zaide v takoimenovane »promocije« nizek, a se morate zavedati, da ponudniki nastopajo tudi v vlogi prodajalca, ki vam želi prodati svojo storitev. Ne glede na to, kako optimiziramo naše email kampanje in kako se trudimo s čiščenjem baz prejemnikov, vedno bo določen odstotek sporočil zašel v promocije, ali še huje, v »vsiljeno pošto«.

Kaj lahko sami naredite zato, da bi čim manj vaših sporočil zašlo med promocije ali vsiljeno pošto? Najprej, napišite osebno, pregledno in vsebinsko ustrezno zadevo vašega elektronskega sporočila. Izogibajte se besed, ki možnost za pristanek v vsiljeni pošti močno povečajo.  Ker seznami takšnih besed v slovenščini (še)ne obstajajo, si seznam neustreznih besed za zadevo vašega emaila poglejte tukaj. Predlagam, da se izognete tudi njihovim slovenskim ustreznicam. Še bolj obširen seznam nepriporočanih besed in besednih zvez, skoraj 400 jih je, si lahko ogledate tudi tukaj.

Vaša kampanja lahko v nezaželeni pošti pristane zaradi številnih drugih razlogov, saj »spam filtri« postajajo vedno pametnejši. Pomembno je tudi, kako oblikujete email kampanjo. Pozorni bodite na razmerje med sliko in besedilom ter na morebitne manjkajoče informacije v nogi sporočila.

Obstaja veliko orodij, s katerimi lahko preverite tveganje za pristanek v vsiljeni pošti,  preden pošljete e-pošto. Odlična novica je, da lahko s tem preprostim, a pogosto spregledanim korakom, dodanim v vaš proces pisanja e-pošte, drastično povečate svoje možnosti, da vaše sporočilo pristane  tam, kjer ga želite – v mapi »prejeto«. S tem boste seveda močno povečali uspeh svojih e-poštnih kampanj.

 

 2. Besedilo v predogledu emaila je zelo pomembno!

Samo vrstica z zadevo morda ne bo uspela prepričati prejemnikov, da email tudi odprejo. Besedilo v predogledu je vaša druga priložnost. 😊

Besedilo predogleda je tistih 100 do 150 znakov vsebine e-poštnega sporočila, ki jih lahko vidite neposredno v mapi »prejeto«, takoj za vrstico z zadevo, pred tem, ko sploh odprete email. Pogosto se imenuje tudi metaopis in je vaša priložnost, da svojemu občinstvu omogočite hiter vpogled v vsebino emaila, še preden se odloči za klik.

V raziskavi Litmus-Fluent so več kot 1300 odraslih Američanov vprašali, kaj so najprej pogledali, ko so se odločali, ali naj odprejo e-poštno sporočilo. 42 % si jih je najprej pogledalo ime pošiljatelja, 34 % vprašanih je najprej pogledalo vrstico z zadevo, nepričakovanih 24 % pa jih je odgovorilo, da so si najprej pogledali besedilo v predogledu.

 

 3. Interaktivna e-poštna sporočila drastično povečajo možnosti za nadaljnji »klik«

Danes v email nabiralnike dobimo tako veliko pošte, da smo postali zelo selektivni pri odpiranju le-te. Da bi si zagotovili klik na spletno stran, morate prejemnika navdušiti že v poštnem nabiralniku.

Zato začnite kreativno razmišljati o tem, kako lahko pritegnete dodatno pozornost prejemnika e-pošte. Lahko ga tudi nagovorite na način, da »sprejme nekakšno mikroobvezo kar tam, v e-pošti«. – To ga bo več kot očitno spodbudilo h kliku na gumb ali povezavo do pristajalne strani.

Če želite prejemnike res spodbuditi h klikanju, potem nujno vključite premikajoče se galerije slik, videoposnetke ali animirane GIF-e.  Če boste v email vključili oblikovno dovršene elemente »gemifikacije«, potem ste zmagali. Odstotek klikov na spletno stran se bo gotovo močno povečal.

Jaz ljubim enostavnost, zato v email kampanjah pogosto zastavim vprašanje, na katerega prejemniki lahko odgovorijo  z »Da« ali »Ne« oziroma z ali-ali. Vsak odgovor je gumb, ki usmerja na drugo pristajalno stran znotraj vaše spletne strani. Naprimer: bi vam danes prijalo sveže sadje? S klikom na DA, bralca odpeljite v spletno trgovino, kjer sadje lahko kupi. S klikom na NE, ga odpeljite na dober blog članek o tem, zakaj je dobro uživati sveže sezonsko sadje.

Tak način ne ustvari le dvosmerne komunikacije in sodelovanja, temveč vašemu bralcu zagotovi tudi ustreznejšo in bolj zapomnljivo izkušnjo.

Ampak HEJ – ne pretiravajte. Vedno dobro presodite in vsebino ter situacijo  testirajte. Če v svojo e-pošto natlačite kup slik, videov, gifov in malo morje gumbov za klik na spletno stran, si boste naredili medvedjo uslugo. Vsebina email sporočila naj ponudi koristne informacije, naj bo ustrezna in kristalno jasna.

Na podlagi zadeve emaila se prejemniki odločijo, ali ga bodo odprli, ali prijavili kot vsiljeno pošto

4. 69 % prejemnikov e-pošte jo prijavi kot neželeno zgolj na podlagi zadeve

V tej točki se že vedno ukvarjamo z zadevo emaila. Glede na poročilo Invespa (objavljeno v letu 2021) ter raziskavo portala Optinmaster, kar 69 % tistih, ki e-pošto označijo za nezaželeno (spam), to naredi le na podlagi zadeve e-sporočila. Brez, da bi elektronsko sploh odprli! Si predstavljate?

V raziskavi OptinMonster pa je 54 % anketirancev poročalo, da so se počutili prevarane, potem ko so promocijsko e-pošto odprli na podlagi zadeve.

Resnica je, da postaja meja med zahrbtno vabo za klike in pristnim e-poštnim trženjem vse bolj zabrisana, saj pošiljatelji neželene pošte postajajo vse bolj pretkani s svojimi sporočili, tržniki pa uporabljajo bolj navdušujoče ali popolnoma nepomembne zadeve, v želji, da bi izstopali in pridobili klik. Zaradi tega naročniki že na prvi pogled težko ločijo enega od drugega. Včasih se odločijo, da sporočila ne bodo odprli samo zato, ker so v preteklosti imeli slabo izkušnjo.

Zato naj bodo zadeve vaših email kampanj preproste in jedrnate, bodite osebni in pregledni, predvsem pa bodite avtentični in z zadevo emaila ne zavajajte. Slednje se vam bo namreč maščevalo.

Eksperimentirate lahko tudi z emoji-ji, oziroma čustvenčki, če uporabim slovenski izraz. Nekatere študije, ki raziskujejo vedenje spletnih uporabnikov so potrdile, da e-sporočila, ki v zadevi vsebujejo čustvenčka, dosegajo bistveno višje stopnje odpiranja, kot e-sporočila z zadevami brez njih.  Verjetno zaradi osebnega občutka, ki ga dodajo sporočilu.

 

5. Personalizirane zadeve imajo 50 % višje stopnje odpiranja emaila

Zelo pomembno je, da ohranjate osebni pristop v vrstici z zadevo. Tudi na način, da ljudi naslavljate z njihovimi imeni. S čestitko za rojstni dan ali s sporočilom, v katerem prejemnika spomnite na njegove pretekle nakupe, boste gotovo povečali stopnjo odpiranja vaših email kampanj, pa še prikupili se boste prejemnikom.

Če želite preizkusiti, kako dobro (ali slabo) se zadeva vašega emaila ujema s preostalim trgom, si oglejte to res krasno in brezplačno orodje, imenovano Send Check It.

To orodje bo zadevo vaše kampanje primerjalo z zadevo e-poštnih sporočil, ki so jih poslali drugi. Dobili boste dobro povratno informacijo o ustreznosti dolžine zadeve emaila ter o morebitni vsebnosti »spam besed«.   Orodje vam bo ponudilo še nekaj drugih informacij, ki vam bodo pomagale zapisati kar najbolj učinkovito zadevo e-pošte.

 

6. Prejemniki množične elektronske pošte pravijo, da imajo raje HTML e-poštna sporočila, podatki pa kažejo, da so e-poštna sporočila z navadnim besedilom učinkovitejša

HTML je računalniški programski jezik, v katerem so sestavljene spletne strani, zelo pogosto  pa tudi email kampanje, oziroma vsaj deli njih.

V raziskavi Hubsporta je je 64 % anketirancev izjavilo, da imajo raje e-pošto s slikami HTML, kot e-pošto z navadnim besedilom. Pri tem je zanimivo, da dejanska testiranja kažejo, da so e-poštna sporočila z manj elementi HTML v resnici bolj uspešna. V raziskavi ugotavljajo, da imajo e-poštna sporočila, sestavljena v HTML, nižjo stopnje odpiranja, kot e-sporočila z isto vsebino v navadnem besedilu.

Možni razlogi za to so:

  • HTML elektronska sporočila se morda zdijo lepša, vendar so velikokrat preveč komercialna ali prenasičena z različnimi elementi, medtem ko se e-sporočila v navadnem besedilu zdijo nekoliko bolj osebna.
  • Nepravilno postavljene ali celo neveljavne oznake ali slike v HTML-ju niso samo videti grdo v mapi »prejeto«, ampak zaradi tega lahko celo pristanejo v vsiljeni pošti.

Moje skromno in malo sentimentalno mnenje je, da ni ničesar boljšega od dobre stare e-pošte z navadnim besedilom. V poplavi vsega, kar se nam dogaja, ima minimalizem vendarle svoj čar. Seveda ne nagovarjam k temu, da prenehajte pošiljati HTML e-sporočila, daleč od tega. Sugeriram le, da si vsake toliko časa dovolite narediti kakšno izjemo. 😊

Navsezadnje je v email marketingu pomembno, da vedno znova preizkušamo, testiramo, popravljamo, optimiziramo. Zato morda ni neumno prejemnikov svojih sporočil občasno presenetiti z navadnim tekstom. Preverite v statistiki vašega e-ponudnika, kako se bo javnost odzvala na to. Morda pa jim bo všeč. 😊

Največ ljudi elektronska sporočila odpira preko mobilnih naprav

7. E-poštna sporočila, ki  na mobilnih napravah ne izgledajo dobro, so zbrisana v treh sekundah

Po podatkih Adestre je skoraj 60 % prebranih e-poštnih sporočil po vsem svetu odprtih preko mobilnih naprav. Če e-poštno sporočilo ni optimizirano za mobilno napravo, bo v skoraj 70 % primerov zelo verjetno izbrisano v manj kot treh sekundah! In to neglede na to, kako dobra in relavantna je njegova vsebina. Sklepajte po sebi! Kako se sami odzovete na promocijsko sporočilo, ki ga dobite in ne izgleda dobro? Kako motivirani ste, da ga  preberete? Vas e-sporočila z ogromno teksta, brez odstavkov, s prevelikimi slikami, ki jih naprava »odreže«, privlačijo? Se mi je zdelo, da ne. Tudi vaših bralcev ne bodo.

Kakšen je zaključek? Ko pripravljate email kampanjo za pošiljanje predpostavljajte, da vaše občinstvo bere e-pošto na mobilni napravi. Najprej poglejte predogled elektronskega sporočila. Nato sami sebi in po možnosti še komu iz svoje ekipe pošljite testni email. Prepričajte se, da vse grafike in mediji, ki jih uporabljate, na majhnem zaslonu izgledajo lepo.

Ne pozabite tudi na kakšen gumb za poziv k dejanju (call to action). Ne zanašajte se le na hiperpovezave. Tudi zato, ker je povezave na mobilnem telefonu včasih težko tapniti, še posebej, če ima bralec velik palec. 😊

8. Segmentirane kampanje dosegajo boljše rezultate

Segmentacija pomeni razvrščanje prejemnikov v manjše skupine. Pri tem upoštevamo različne kriterije, kot so denimo posamezne lastnosti, želje in potrebe prejemnikov. Gre torej za prepoznavanje manjših, specifičnih skupin znotraj večje skupine prejemnikov elektronske pošte.

V popolnem svetu bi prav vsak potencialni kupec predstavljal svoj ločen segment, saj bi tako lahko najbolje upoševali njegove specifične lastnosti. Ker pa to seveda ni mogoče, skušamo trg razdeliti na čimbolj smiselne segmente, ki predstavljajo najbolj optimalno razmerje med učinkovitim segmentiranjem in časom / denarjem, ki ga porabimo za ta proces (vir: https://www.squalomail.com/sl/o-nas/).

Segmentirane e-mail marketinške kampanje imajo skoraj 15 % več odprtih e-poštnih sporočil in 60 % več klikov v primerjavi z nesegmentiranimi kampanjami.

Pravzaprav 78 % potrošnikov pravi, da je osebno prilagojena vsebina odločilni dejavnik pri njihovi odločitvi za nakup. Pomanjkanje ustreznosti v trženjskih sporočilih vodi do ogromnega 83 % zmanjšanja angažiranosti.

Ta članek je na začetku obljubil 1 + 8 + 1 nasvet. Torej zadnji še manjka. 😊

 

+ 1. Vaš »email sender reputation«

Ugled je pomemben vsepovsod. V zasebnem življenju nam je pomembno, kako nas vidijo tisti, ki jih imamo najraje. Pri poslu nam je pomembno, da imamo med sodelavci in strankami dober ugled. Enako pomembno nam mora biti, da imamo tudi dober ugled kot pošiljatelj elektronske pošte. Neglede na to, katerega ponudnika za množično pošiljanje pošte uporabljate, ta uporablja avtomatizirane postopke za pregled e-pošte. Ponudnik e-pošto sortira in filtrira na podlagi vašega »email sender reputation«. Za stopnjo ugleda, ki ga imate, ste popolnoma odgovorni sami. Ugled si izboljšujete ali si ga slabšate, glede na to, kakšna e-sporočila pošiljate in kako se prejemniki nanje odzivajo.

Bolj ko ljudje odpirajo vašo e-pošto, nanjo klikajo, celo odgovarjajo ali jo posredujejo naprej …. bolj se vaš ugled veča. Če prejemniki emailov ne odpirajo, gre vaš email sender reputation navzdol.Prav tako gre navzdol tudi, če prejemniki sporočilo označijo za spam, ali je sporočilo poslano na naslove, ki več ne obstajajo.

 

Zapis  je nastal na podlagi lastnih izkušenj, ki sem jih pridobila v več kot 1000 email kampanjah, pri katerih sem sodelovala, ter na podlagi virov, ki sem jih navedla v članku.

Če potrebujete pomoč pri načrtovanju vaše strategije za email marketing ali pri pripravi vsebin, me prosim kontaktirajte. Sem samo nekaj klikov, ali en klic stran od vas.

Čimveč uspešnih email kampanj želim, 

Tamara Nanaja Trani