Če ste lastnik manjšega podjetja, mikro podjetnik, »svobodnjak« ali pa vodja projektov v podjetju, je ta kratek članek za vas. Z vami delim seznam stvari, ki vam ne bodo vzele veliko časa in skoraj nič denarja … boste pa zaradi njih lahko bistveno bolj uspešni v prihajajoči delovni sezoni. Jaz si zanje vzamem čas vsako poletje in priznati moram, da je moj začetek delovne sezone zato lažji. Prav tako tekom leta privarčujem precej časa in včasih tudi denarja. 😊
- Pospravite pisarno oziroma svoj delovni prostor
Preglejte papirje, sezname, slike, gradiva, zapiske. Vse, česar ne potrebujete zavrzite. Če je kaj potrebno arhivirati, storite tako. Glejte, da boste novo poslovno sezono začeli v svežem prostoru, ki vas bo navdajal z optimizmom. Če je v pisarni ali delovnem prostoru potrebno kaj preurediti, popraviti, zamenjati, poskusite to narediti še pred začetkom nove sezone.
- Uredite svoje kontakte
Ste se v minuli sezoni udeležili dogodkov? Ste na sestankih spoznali nove ljudi? Ste jih srečali na neformalnih druženjih? Uredite svoje nove kontakte, da se jih boste spomnili, ko jih boste potrebovali oziroma, ko bodo oni potrebovali vas.
- Naredite evalvacijo minule sezone
Če tega še niste naredili v začetku poletja, se je lotite sedaj. Naredite poglobljen pregled leta. Kje ste bili zelo uspešni? Kaj ni bilo najboljše? Katere dobre prakse lanskega leta boste nadaljevali v tem letu in s čim več ne boste zgubljali časa (in denarja)? Kako ste zadovoljni s finačnim pregledom leta? Kje ste porabili preveč sredstev in kako boste privarčevali v prihodnjem letu? V kaj ste premalo investirali lani?
S temeljitim pregledom dobrih praks pretekle sezone in identifikacijo priložnosti za izboljšave, lahko optimizirate poslovni čas in denar v prihajajoči sezoni.
- Načrtujte novo poslovno sezono
Nekateri poslovno sezono začnejo z januarjem, nekateri pa s septembrom. Ne glede na to, v katero skupino spadate, vam sugeriram, da načrtujete. Sama te dni pripravljam dva načrta. Prvi, ki je predvsem finančni, se nanaša na obdobje od septembra do decembra, ko zaključujem poslovno leto. Drugi načrt, ki je bolj celostni, pa se nanaša na obdobje od septembra do junija nasledenje leto – gre za obdobje, ko traja moja poslovna sezona. Pri tem načrtujem glavne aktivnosti, ključne mejnike, finančne budgete in koledar aktivnosti.
- Vzemite si čas za kavo, kosilo, klepet z vašimi pomembnimi konktakti
Še preden se sezona zares začne in boste padli v rutino nepreglednih službenih in zasebnih obveznosti, si vzamite čas za ljudi, ki sooblikujejo vaše poslovne uspehe. Negovanje dobrih odnosov je namreč zelo pomembno za plodna poslovna sodelovanja. Prav tako dobri poslovni odnosi skrajšajo marsikateri delovni proces in včasih privarčujejo kar nekaj denarja. Da pa so odnosi dobri, je vanje potrebno investirati. Predvsem svoj čas in ušesa. Jaz vsako leto avgusta ali zgodaj septembra, na kavico ali na kosilo povabim ljudi, s katerimi poslovno sodelujem, so moje stranke, ali pa so bili stranke v preteklosti. Povprašam jih o tem, kako so, kako so njihovi domači, kaj je novega v službi, kako so bili zadovoljni z minulo sezono in kaj načrtujejo za naslednjo. Dobro je vedeti, kaj se dogaja ključnim ljudem v našem poslovnem življenju, zato da skozi leto drug drugemu še lažje lahko pomagamo.