Za podjetja in posameznike izvajam delavnice “LinkedIn, moj najboljši digitalni poslovni prijatelj”. Nekaj koristnih nasvetov za vse vas pa v spodnjem zapisu.

O tem, da smo danes na socialnih omrežjih prisotni tudi zaradi posla in ne le zaradi zabave in druženja, čivkajo že vsi spomladansko razpoloženi ptički. Je pa način komunikacije v poslovnem svetu socialnih omrežij zelo drugačen od privatnega. In čeprav večino socialnih omrežij lahko uporabimo tako za privatne kot tudi za poslovne namene, pa je LinkedIn eno tistih socialnih omrežij, ki je že v svojem bistvu zares namenjeno le poslovni publiki.

Medtem ko se Facebookovi uporabniki osredotočajo predvsem na druženje in debatiranje s prijatelji, družino, znanci, sošolci, tudi sodelavci … pa se LinkedIn na drugi strani bolj osredotoča na ustvarjanje poslovnih odnosov, kjer lahko uporabnik ustvarja posle, išče zaposlitve ali pa zaposluje neposredno iz spleta. Posledično so uporabniki LinkedIna v povprečju starejši od uporabnikov Facebooka, prav tako pa so vsebine na LinkedInu veliko bolj strokovne in manj poljudne od tistih na Facebooku.

Kakorkoli že, vsako socialno omrežje ima določene prednosti v primerjavi z drugimi in vsako izmed njih v nečem presega konkurente. Na nas pa je, da glede na svoje poslovne potrebe in cilje najdemo omrežje ali več njih in jih maksimalno izkoristimo sebi v prid.

Katerih pa je tistih 7 prednosti, ki jih (malemu) podjetju ali samozaposlenemu posamezniku lahko ponudi samo LinkedIn?

  1. LinkedIn kot vaša spletna vizitka oziroma vaš spletni življenjepis

LinkedIn je bil ustvarjen zato, da se na njem sklepajo poslovna poznanstva in ustvarjajo novi posli ter zaposlitve. Temu je podrejen tudi njegov izgled in osnovne funkcionalnosti. Če odprete svoj LinekdIn  profil na mobilnem telefonu ali na računalniku lahko vidite, da je struktura strani narejena tako, da so poleg vaše profilne slike in imena najprej izpostavljeni vaš (poslovni) naziv in kratek opis, vaša izobrazba, število vaših kontaktov, nato vaši morebitni objavljeni članki, nato vaše poslovne oziroma delovne izkušnje, sledijo pa še vaše kompetence, priporočila, karierni dosežki … Če dobro pomislimo so omenjene informacije pravzaporav sestavni deli večine življenjepisov, veliko teh informacij pa uporabimo tudi na poslovnih vizitkah.

LN kot vizitka

Picture 1 of 1

V kolikor še niste, je zelo pomembno, da svoj LN profil čimbolj personalizirate, a hkrati bodite pozorni na to, da bo še vedno profesionalen in strokoven. Personalizirajte svoj url naslov, uredite profilno sliko in sliko ozadja, ter navedite svoje delovne izkušnje ter izobrazbo, zaključena neformalna izobraževanja in vse za kar menite, da vam kot strokovnjaku/strokovnjakinji na vašem področju daje dodatno kredibilnost. Med delovne izkušnje in bivše delodajalce navedite le tiste, ki so zares relavantni za vas in za poslovno pot na kateri ste oziroma na katero se odpravljate. Če ste recimo družinski terapevt, ki si želi dobiti nove stranke, med svojimi delovnimi izkušnjami na LinkedInu ne navajajte, da ste kot študent delali v mesnici. Raje med prostovoljske izkušnje navedite svoje svetovalne pozicije v lokalni študentski organizaciji ali lokalnem društvu upokojencev.

  1. Izpostavite svoje kompetence, ki vam jih pripišejo vaši LinkedIn kontakti

LinkedIn zaenkrat še ni ponujen v slovenskem jeziku, tako da tudi v tem zapisu zaradi lažjega prepoznavanja uporabljam angleške besede.

LN kompetence in priporočila

Picture 1 of 1

Če se sprehodite po svojem profilu, boste opazili razdelek “Skills & Endorsments” ali po naše “Kompetence in priporočila”. Ta razdelek je odličen ne le zato, da potencialnim poslovnim partnerjem ali zaposlovalcem pokažete v čem ste zares dobri, ampak je zelo prikladen tudi za ponovno vzpostavljanje komunikacije s starimi znanci ali s tistimi poslovnimi kontakti, s katerimi niste v stiku, pa bi si želeli biti. Vaše LinkedIn kontakte lahko prosite, da potrdijo vaše kompetence (endorse your skills), prav tako pa tudi vi dajte priporočila drugim. To je namreč odličen način za ohranjanje super poslovnih odnosov in grajenje lastnega ugleda.

  1. Opozarjajte nase (ali na svoje podjetje) s strokovnimi izjavami in vsebinami

Tako kot Facebook, Instagram, Twitter in druga socialna omrežja tudi LinkedIn svojim uporabnikom nudi možnost, da objavljajo svoje misli, občutke, fotografije in videe. Vendar v profesionalnem, poslovnem tonu, in ne v tistem domačnostnem ali celo slengovskem iz Facebooka. Prav tako se, za razliko od Facebooka, na LinkedInu objavljajo vsebine povezane z vašim poslom, delom, politiko, ekonomijo, kadrovanjem…. Objave vezane na prostočasne dejavnosti, družinske objave, objave vezane na otroke … so na LinkedInu izjemno redke, če že so, pa so “zapakirane v pravi kontekst”. Manj je več. Raje objavljajte manj pogosto, pa takrat poglobljeno, z neko dodano vrednostjo. Vaše objave naj govorijo o vašem delu, vaših dosežkih, poslovnih načrtih, ciljih in uspehih. Zelo osebnim objavam se izogibajte.

  1. Gradite in ohranjajte odlične poslovne odnose

LinkedIn je odličen kanal za nevsiljivo ohranjanje poslovnih poznanstev in odnosov. Tako kot vi z LinkedIn sledilci delite svoje objave, tako jih tudi oni delijo z vami. S tem, ko se na objave drugih odzivate, jih všečkate in komentirate, jih spomnite na vaše skupno poznanstvo. V kolikor pa osebe osebno ne poznate, z zanimivih komentarjem gotovo lahko pritegnete njeno/njegovo pozornost. Pri odzivanju na objave drugih zelo pazite, da niste vsiljivi in da vaša interakcija z njimi ni prepogosta in preveč agresivna. Komentiranja in všečkanja objav na Facebooku nikakor ne enačite z odzivanjem na LinkedInu, kjer morate biti še bolj taktni in pazljivi. Na Facebooku je skoraj vsaka pozornost, ki ste je deležni OK. Na LinkedInu ni tako. Z nepremišljenimi in neustreznimi objavami si lahko naredite več škode kot koristi!

  1. Izkoristite LinkedIn kot poslovni imenik

Izkoristite LN iskalnik za ustvarjanje novih kontaktov iz tistega področja, ki je za vaš posel ali osebni karierni razvoj najbolj pomembno. Če bi naprimer vašo ponudbo za izvedbo team building aktivnosti radi posredovali kadrovnikom, jih lahko najdete na LinkedInu. LinkedInov iskalnik ima na voljo kar nekaj filtrov, ki vam bodo zelo olajšali iskanje želene osebe, službe, ali pa objave. Ko iščete kaj v LinkedInu, v iskalnem okencu najprej določite ali želite iskati med ljudmi (people), med zaposlitvenimi oglasi (jobs) ali pa med objavami (posts). Če iščete novega računovodjo, boste v iskalniku označili “People”. Nato lahko dobljene rezultate filtrirate še po lokaciji (računovodja v Sloveniji, Novi Gorici), glede na podjetja, glede na industrijo dela, jezik komunikacije itd.

LN Iskalnik - Ljudje

Picture 1 of 2

  1. Ponudite službo ali najdite najboljšega kandidata za odprto delovno mesto pri vas

LinkedIninova zelo pomembna prednost pred drugimi socialnimi omrežji so kadrovske storitve oziroma spletna orodja, ki delodajalcem pomagajo iskati prave kandidate za delovna mesta, iskalcem zaposlitve (v kakršnikoli obliki že jo iščejo) pa omogoča vpoglev v širok nabor ponujenih delovnih mest, tako v lokalni regiji kot tudi po svetu. V menijski vrstici “Jobs”, ki jo najdete ob direktnih sporočilih (Messaging) in obvestilih (Notifications) so vam na voljo za vas izbrani zaposlitveni oglasi, ki vam jih LinkedIN ponudi na podlagi vašega profila in kariernih interesov, potem ko jih vnesete v vaš profil. Prav tako tudi sami lahko objavite zaposlitveni oglas, v kolikor zaposlujete ali iščete projektnega izvajalca. Zaposlitveni oglas lahko objavite s klikom na “Work” v osnovni menijski vrstici. Nato sledite gumbu “Post a job”.

  1. Spletno mesto za vaše strokovne članke.

LinkedIn resnično je socialno omrežje z dodano poslovno vrednostjo. Poleg tega, da na njem lahko vsakodnevno delite objave iz vsakdanjega delovnega in poslovnega življenja, da lahko iščete in nudite zaposlitev ter se na njem celo lahko izobražujete in sledite webinarjem (o tem več v naslednjem članku) … pa na LinkedInu lahko objavljate tudi lastne članke.

Članke lahko oblikujete z različnimi fonti, jih opremite s fotografijo in jim dodate tudi spletne povezave. Z objavljenimi članki na LinkedInu sebi dvigujete vrednost na trgu dela, se predstavljate kot strokovnjak/inja iz svojega področja in delite uspehe, ugotovitve in rezultate vaše dejavnosti oziroma vašega podjetja. Svojim sledilcem in drugim poslovnim kontaktom lahko svoj članek dostavite kar direktno preko LinkedIn sporočila.

In za konec še prijazen nasvet, ki vas lahko reši pred marsikatero zadrego 🙂

LinkedIn vas redno obvešča o tem, kateri vaš kontakt si je ogledal vaš profil. Vaše kontakte identificira z imenom in priimkom. Če si vaš kontakt Ana Novak ogleda vaš profil, vam LinkedIn pošlje obvestilo, ki pravi: “Ana Novak si je ogledala vaš profil.” Če Ana Novak ni med vašimi kontakti, pa si je ogledala vaš profil, vam bo LinkedIn poslal obvestilo: “Nekdo iz podjetja XY si je ogledal vaš profil”.

Če se torej ne bi radi znašli v poslovni zadregi, vam svetujem da si profila vašega poslovnega kontakta ne ogledujete vedno znova, saj bo o tem vedno znova dobil/a obvestilo. Si ga pa seveda oglejte vsaj enkrat. Vaš kontakt bo tako vedel, da se zanimate zanj/o in morda se bo tudi on/a začel/a zanimati za vas.

Bi tudi vi radi, da LinkedIn postane vaš najboljši digitalni poslovni prijatelj? Z veseljem vam svetujem individualno, lahko pa se pridružite tudi skupinski delavnici. Kontaktirate me lahko na tamara@nanaja.si ali pa na LinkedInu tukaj

Tamara

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *